سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ای آن که خاک از نظر کیمیا شده/افلاک محو غربت و درد ای شما شده/کاش آن زمان بمیرم اگر این خبر دهند /قلاده ات از دست امیرت جداشده/من مست تو ام باده ومی در نکشم /منت زنگار ویار دیگرنکشم
***
حسین ز من نپرس که عمری چکارمیکردم/گناه به محضر پروردگار میکردم/بیا وآبرویم را بخر که بین همه/به دوستی شما افتخار میکردم/حلول ماه محرم غمِ نهانم را/به پیرهن مشکی ام آشکار میکردم/زکودکی چو نگاهم به آب می افتاد/سلامَت از جگرداغدار میکردم/اگرحرام نبود ای شهید ماه حرام/به یادتشنگی ات انتحار میکردم/در وادی عاشقی چو ره گم کردم/چشمان تو راقبله تجسم کردم/چون آب نبود وضویی سازم /با خاک در دوست تیمم کردم

 

 

آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 88
فروردین 89
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90

برای اطلاع از آخرین خبرهای کمپین خروج از بلاگفا، دریافت دعوتنامه بیان، اطلاع از آخرین وبلاگ های منتقل شده به بلاگ، دریافت راهنمایی و آشنایی در رابطه با سرویس بلاگ، منتقل کردن محتوای وبلاگ قبلی خود از سرویس های وبلاگ دهی دیگر به بلاگ، به این صفحه مراجعه کنید:

کمپین خروج از بلاگفا

187434 :کل بازدید
12 :بازدید امروز
1 :بازدید دیروز
 

 

 

چند وقتیست در رسانه ها و این طرف و آن طرف زمزه ها که چه عرض کنم فریاد هایی را می شنویم که بشتابید، بشتابید مشهد قطب خرید کشور می شود بشتابید بشتابید! مشهد قطب تفریح کشور می شود و چندین و چند بشتابید بشتابید!! دیگر که آرام آرام و شاید هم تند تند رنگ و لعاب مذهبی و روحانی مشهد را گرفته و رنگ و لعاب تفریحی و تجاری را جایگزین آن نموده است و این همان فاجعه تغییر جهت است.

 البته کسی مخالف این نیست که برای زوار حضرت رضا امکانات فراهم کنند هتل بسازند زائر سرا بسازند اما کاش مسؤولان شهر کم هم به عواقب فرهنگی کارهایی که می کنند فکر می کردند! همه امکانات را فراهم کنند اما در جهت استفاده روز افزون از فضای معنوی مشهد. 

 سری به پدیده شاندیز که بزنید ، خواهید دید که نه تنها پدیده شاندیز در جهت اصلی مشهد نیست بلکه کاملا بر خلاف آن جهت است بد حجابی و اسراف و تبذیر موج می زند گاه در پدیده و بعضی مجتمع های تجاری مشهد صحنه های ضد اخلاقی و پوشش های نامناسبی دیده می شود که شاید در بد ترین حالات در تهران و جا های دیگر چنین صحنه هایی نمی بینیم.

واقعا اسم با مسمایی است این حرکت واقعا یک پدیده است و الا کدام انسان اندیشمندی در کنار قطب فرهنگی و دینی کشور خود یک مکان ضد فرهنگی و ضد دینی درست می کند این یک پدیده است که در کنار حرم امام رضا(ع) به جای ترغیب مردم به توشه گیری از معنویت حرم اخبار و رسانه ها اعلام می کنند که پدیده قرار است قطب خرید شود و یک برنامه مستقل برای آن دست می کنند و کلی بیا ببین که آقایان تخم دو زرده گذاشته اند و با دست خود پدیده آفرینی نموده اند . واقعا پدیده شاندیز از این جهت یک پدیده است . این در حالیست که در دنیا هرکس با هر دین و مسلکی نقاطی را به عنوان شاخصه هویتی خود بکر و دست نخورده نگه میدارد .

 این همان فریاد رهبریست که بارها فرموده اند تبعات فرهنگی هر طرحی را بررسی کنید و برای آن پیوست فرهنگی بنویسد و اگر مسؤولان محترم نسبت به تبعات فرهنگی طرح های خود بیخیال باشند جند سال دیگر مشهد را اینگونه خواهند دید :

اینجا مشهد 1404 دیگر خبری از تپه سلام نیست از بست پائین خیابان که می رویم اول به برج های تجاری سلام می دهیم و بعد از زیر گذر حرم به بست بالا می رویم تا به رستوران گردون بالای برج خیابان شیرازی سلامی از عمق وجود تقدیم کنیم بعد هم به بازار بزرگ می رویم تا در ضریح مغازه ها نذوراتمان را بریزیم و چند مانتو کوتاه و شلوار مدل زخمی تبرکی بخریم امشب هم قرار است برای احیا برویم پدیده شاندیز فردا صبح هم ساعت 11 نماز جمعه را در پارک موج های آبی اقامه می کنیم دیگر کسی دنبال هتلی نمی گردد که پنجره اش رو به گنبد باز شود و دیگر هیچ فقیری به زیارت نمی آید چون هتل های سر به فلک کشیده فوق مجهز شبی قیمت خون پدرشان است اطراف حرم هم چادر زدن ممنوع است هرکس پول ندارد برود پارک طرق 10_20 کیلو متری حرم تازه اگر جا گیرش بیاید.

 بعضیا واقعا خجالت نمی کشند معلوم نیست آمده اند امام زاده و یا یک شهر تجاری با کلاس این چادر سیاه چیست به سر کردی دل آدم میگیرد و... دیگر خبری از امام رضا نیست گویی او واقعاغریب الغرباست.

منبع: رجانیوز

 

 


شش گوشه ::: شنبه 90/4/4::: ساعت 6:8 عصر