سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ای آن که خاک از نظر کیمیا شده/افلاک محو غربت و درد ای شما شده/کاش آن زمان بمیرم اگر این خبر دهند /قلاده ات از دست امیرت جداشده/من مست تو ام باده ومی در نکشم /منت زنگار ویار دیگرنکشم
***
حسین ز من نپرس که عمری چکارمیکردم/گناه به محضر پروردگار میکردم/بیا وآبرویم را بخر که بین همه/به دوستی شما افتخار میکردم/حلول ماه محرم غمِ نهانم را/به پیرهن مشکی ام آشکار میکردم/زکودکی چو نگاهم به آب می افتاد/سلامَت از جگرداغدار میکردم/اگرحرام نبود ای شهید ماه حرام/به یادتشنگی ات انتحار میکردم/در وادی عاشقی چو ره گم کردم/چشمان تو راقبله تجسم کردم/چون آب نبود وضویی سازم /با خاک در دوست تیمم کردم

 

 

آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 88
فروردین 89
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90

برای اطلاع از آخرین خبرهای کمپین خروج از بلاگفا، دریافت دعوتنامه بیان، اطلاع از آخرین وبلاگ های منتقل شده به بلاگ، دریافت راهنمایی و آشنایی در رابطه با سرویس بلاگ، منتقل کردن محتوای وبلاگ قبلی خود از سرویس های وبلاگ دهی دیگر به بلاگ، به این صفحه مراجعه کنید:

کمپین خروج از بلاگفا

187984 :کل بازدید
35 :بازدید امروز
38 :بازدید دیروز
 

 


برای دریافت سایز اصلی اینجا کلیک کنید.


برای دریافت در سایز اصلی اینجا کلیک کنید.


برای دریافت تصویر بزرگ روی عکس کلیک کنید
عنوان طرح: تراکت یا تبلیغات هیئات مذهبی



***
***
***
***


فوتبال مجاهدت آمیز دیروز، یا فوتبال حرفه ای امروز
ـ پیروزی ایران بر آمریکا ـ
 تصویرى زیبا از مجاهدت ملت ایران در همه‌ى صحنه‌هاى زندگى انقلابى اوست. ترکیبى از هوشمندى، قدرت، تلاش مخلصانه و هماهنگ و در بهشتى از یاد خدا و توکل. همین مجاهدت کم‌نظیر بود که در دوران انقلاب و در سالهاى دفاع مقدس و در همه‌ى درگیریهاى ملت ایران با شیطان بزرگ، به ملت ما پیروزى و سرافرازى بخشید.
آنچه در فوق خواندید بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب روحی و اراحنا له فداه به تیم ملی فوتبال کشورمان به جهت پیروزی دو بر یک ایران بر تیم ملی آمریکا در جام جهانی1998 و یکم تیرماه 1377بود
ایشان در این پیام تاریخی می فرمایند:
 »
عزیزان! به نام خدا در بازى جوانمردانه‌ى امشب، که با مهارت و قدرت همراه بود، بر حریف تواناى خود پیروز شدید؛ سپاس و درود بر شما
این، تصویرى زیبا از مجاهدت ملت ایران در همه‌ى صحنه‌هاى زندگى انقلابى اوست. ترکیبى از هوشمندى، قدرت، تلاش مخلصانه و هماهنگ و در بهشتى از یاد خدا و توکل. همین مجاهدت کم‌نظیر بود که در دوران انقلاب و در سالهاى دفاع مقدس و در همه‌ى درگیریهاى ملت ایران با شیطان بزرگ، به ملت ما پیروزى و سرافرازى بخشید.
امشب نیز یک بار دیگر حریف قوى‌پنجه و مستکبر طعم تلخ شکست را از دست شما چشید. خرسند باشید که ملت ایران را خرسند کردید.سیدعلی خامنه ای«.
این بازی یک شنبه 31/03/1377 - 21/06/1998 - ساعت 21:00 در ورزشگاه ژرلاند شهر لیون فرانسه - تماشاگر : 39100 نفر برگزار شد و اما روایت تماشای این بازی از زبان مبارک فرمانده کل قوا:
آن شبی که بازی ایران و امریکا بود، من آن بازی را نگاه کردم. البته حقیقتش این است که آن شب هم نمی‏خواستم نگاه کنم؛ چون دیروقت بود و وقت خواب من بود؛ لیکن همین‏طور که نشسته بودم، تلویزیون را روشن کردم و ناگهان با گل ایشان ـحمید استیلی ـ مواجه شدیم و دیگر خواب از سرم رفت و نشستم تا آخر بازی را تماشا کردم.
ادامه ما جرا را در این کلیــــپ از اینجــــــــا دریافت و مشاهده کنید.

 
اینک با توجه به این پیام حضرت آیت الله خامنه ای به تبیین جایگاه و مؤلفه های اخلاقی ورزشی از منظر اسلام که امروز در کشور ما کمتر چیزی با این مضمون و نام وجود دارد می پردازم.
1-
ایمان: اولین خصوصیت یک ورزشکار مسلمان، ایمان و تقوای اوست. نیرومند بودن به تنهایی از نظر اسلام ارزشی ندارد.
2-
امین بودن: ورزش کار مسلمان باید امین باشد. در مواردی از آیات قرآنی، "قوی بودن" با "امین بودن" قرین شده و گویا مکمّل یکدیگر دانسته شده اند.
3-
دانش و بینش: ورزشکار مسلمان باید دارای دانش و بینش وسیع باشد. ورزش کار مسلمان، همچنان که از نظر جسمی، قوی و نیرومند است، از جهت علمی نیز باید توانا و نیرومند باشد. متاسفانه اکثر ورزش کاران مسلمان، از این نکته غافل بوده و هنگامی که وارد گود ورزش می شوند، درس، بحث، مطالعه و تحقیق را کنار می گذارند.
4-
سبقت در کار خیر: به طور معمول پیشی گرفتن و برنده شدن در مسابقات و رقابت های ورزشی، برای ورزش کاران از اهمیت خاصی برخوردار است، که البته اشکالی هم ندارد، ولی ورزشکار مسلمان باید به مسابقه در امور خیریّه و برنده شدن در آن، بیش از برنده شده در مسابقات ورزشی اهمیت بدهد. خداوند متعال در قرآن، در باره ایمان آورندگان می فرماید:
"
اولئک یسارعون فی الخیرات و هم لها سابقون؛
5-
حمایت از مظلوم: ورزش کار نباید به منظور زور گویی به دیگران و دست یافتن به آن چه حق او نیست ورزش کند، بلکه باید از زورگویی پرهیز نموده و دارای روحیه دفاع از مظلوم در برابر ظالم باشد.
6-
گذشت و بخشش: ورزش کار مسلمان باید دارای روحیه گذشت و بخشش باشد.
7-
پرهیز از غرور: ورزش کار هر چند نیرومند باشد، نباید به قدرت، توان و مقاماتی که دارد مغرور شود.
منبع: ورزش در اسلام ، حسین صبوری
اندوه نامه فوتبال ایران
کجای دنیا زورکی از جیب مردم به جیب باشگاه‌ها می‌ریزند که در کشور ما با بیت المال به این راحتی بازی می‌شود؟ چرا فوتبال ایران با این‌همه ادعای فوتبال حرفه‌ای عرضه جذب چهار تا سرمایه‌گذار را ندارد و دائم چشمش به دست دولت و جیب ملت است؟ وقت ثبت قرارداد که می‌شود بهانه مبالغ نجومی و میلیاردی،‌"فوتبال حرفه‌ای" است، اما شما را به‌خدا قسم کدام فوتبال حرفه‌ای پیشرفته در دنیا این‌گونه با بودجه عمومی کشور نسبت "انگلی" دارد و دائم از آن تغذیه می‌کند که اتفاقاً به‌دلیل همین نسبت هم هست که نه حرفه‌ای می‌شود و نه اشتهایش کم می‌شود بلکه هر سال با اعلام رقم‌های میلیاردی بیشتر سیری‌ناپذیری و این خاصیت انگلی را بیشتر به رخ می‌کشد.
کلام مشهوری از امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام در نهج البلاغه در مورد حرمت و حساسیت بیت المال بازنشر داده می‌شود تا بلکه برخی از این افراد که ادعاهای‌شان گوش فلک را هم پاره کرده و بعضاً عناوین مقدسی را هم یدک می‌کشند، لااقل از کلام مولا خجالت بکشند و با این‌گونه دست‌‌اندازی به بیت‌المال مسلمین وزر و وبال‌شان را بیش از این نکنند:
به خدا سوگند، برادرم عقیل را دیدم که به شدّت تهیدست شده و از من درخواست داشت تا یک من (پیمانه‌ای به وزن سه کیلوگرم) از گندم‏هاى بیت المال را به او ببخشم. کودکانش را دیدم که از گرسنگى داراى موهاى ژولیده، و رنگ‌شان تیره شده، گویا با نیل رنگ شده بودند. پى در پى مرا دیدار و درخواست خود را تکرار مى‏کرد، چون به گفته‏هاى او گوش دادم، پنداشت که دین خود را به او واگذار مى‏کنم، و به دل‌خواه او رفتار می‌کنم و از راه و رسم عادلانه خود دست بر مى‏دارم، روزى آهنى را در آتش گداخته به جسمش نزدیک کردم تا او را بیازمایم، پس چونان بیمار از درد فریاد زد و نزدیک بود از حرارت آن بسوزد. به او گفتم، اى عقیل، گریه کنندگان بر تو بگریند، از حرارت آهنى مى‏نالى که انسانى به بازیچه آن را گرم ساخته است؟ اما مرا به آتش دوزخى مى‏خوانى که خداى جبارش با خشم خود آن را گداخته است؟ تو از حرارت ناچیز مى‏نالى و من از حرارت آتش الهى ننالم؟
لینک مرتبط با موضوع:
مسابقه چوب حراج زدن به بیت‌المال برای این فوتبال فاسد و عقب‌مانده؟
پینوشت:
امروز پیش یکی از امامان جمعه اهل سنت بودم؛ وقتی می خواست اسم رهبرمون رو بیار بعدش گفت «
روحی و اراحنا له فداه»، اون وقت بود که به خودم اومدم وقتی یک مولوی سنی اینجوری از رهبری یاد می کنه ما چرا یاد نکنیم؟!!!(حالا صوتشو بعدا براتون توی همین وبلاگ میذارم)

 

 


شش گوشه ::: یادداشت ثابت - دوشنبه 91/3/30::: ساعت 9:5 عصر