سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ای آن که خاک از نظر کیمیا شده/افلاک محو غربت و درد ای شما شده/کاش آن زمان بمیرم اگر این خبر دهند /قلاده ات از دست امیرت جداشده/من مست تو ام باده ومی در نکشم /منت زنگار ویار دیگرنکشم
***
حسین ز من نپرس که عمری چکارمیکردم/گناه به محضر پروردگار میکردم/بیا وآبرویم را بخر که بین همه/به دوستی شما افتخار میکردم/حلول ماه محرم غمِ نهانم را/به پیرهن مشکی ام آشکار میکردم/زکودکی چو نگاهم به آب می افتاد/سلامَت از جگرداغدار میکردم/اگرحرام نبود ای شهید ماه حرام/به یادتشنگی ات انتحار میکردم/در وادی عاشقی چو ره گم کردم/چشمان تو راقبله تجسم کردم/چون آب نبود وضویی سازم /با خاک در دوست تیمم کردم

 

 

آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 88
فروردین 89
شهریور 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90

برای اطلاع از آخرین خبرهای کمپین خروج از بلاگفا، دریافت دعوتنامه بیان، اطلاع از آخرین وبلاگ های منتقل شده به بلاگ، دریافت راهنمایی و آشنایی در رابطه با سرویس بلاگ، منتقل کردن محتوای وبلاگ قبلی خود از سرویس های وبلاگ دهی دیگر به بلاگ، به این صفحه مراجعه کنید:

کمپین خروج از بلاگفا

187548 :کل بازدید
5 :بازدید امروز
7 :بازدید دیروز
 

 

آجرک الله یا صاحب الزمان
سلام بر زوار شش گوشه
ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری(س) را خدمت شما زائران گرامی شش گوشه تسلیت عرض می کنم.
 ««تا زمانی که می خواهید مطالب زیر را بخوانید این مداحی عربی را که میثم مطیعی خوانده را از اینجـــــا دانلود کنید»».
فاطمیه پیام های بسیاری را به همراه خود می آورد و من در این جا به  به دو موضوع فاطمه شناسی و حجاب به طوری خلاصه و کوتاه و دور می پردازم.
علمای اخلاق مراتب نفس اماره، نفس لوامه، نفس مطمئنه را برای نفس مطرح می کنند. در مرحله نفس اماره نه انسان از خدا راضی است و نه خدا از انسان، به عبارتی انسان آنچنان سرکش شده که او در مقام بندگی خدا نیست و خدا هم او را به عنوان بنده نمی شناسد. در نفس لوامه انسان از خدا راضی شده ولی نمی داند که خدا اورا مورد عفوش قرار داده یا نه. در رابطه با نفس مطئنه رضایت دو سویه است، و فاطمه زهرا(س) از این سکو هم به بالاترین جایگاه راه پیدا کرده و فاطمه زهرا(س) کسی است که نه تنها خدا از او راضی است و او از خدا راضی است بلکه به جایگاهی رسیده است که رضایت او در رضایت خدا عجین شده و رضایت خدا در رضایت فاطمه عجین شده و غضب او نیز این چنین است و این بالاتر از رضایت است.
بزرگان اسلام همواره بر مسأله مودت و محبت نسبت به حضرت زهرا تأکید کرده اند؛ سه مسأله معرفت، محبت و اطاعت برای ائمه تأکید شده است، محبت حضرت زهرا(س) مزد رسالت است و خدای متعال در سه جای قرآن خدا به جهت این سه نعمت بزرگ منت گذاشته است، نخست در خصوص اصل اسلام می باشد، دیگر حکومت حضرت حجت(عج) و در نهایت بعثت رسول الله است.

***
سخنان برخی مسؤولان در خصوص حجاب گاهی اوامر الهی را سست می کند، مسؤولان اگر به این مسأله کمک نمی کنند نباید به گونه ای برخورد کنند که فضای جامعه فضایی ضد دینی در جامعه شود.
فاطمه زهرا(س) الگوی جامعه بشری است، لذا نباید فضای جامعه به گونه ای شود که مردان خانه نشین شوند و زنان در ادارات پرسه بزنند، زیرا این خلاف مبانی اسلام است.مسوولان باید با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در برخورد ریشه ای با معضل بد حجابی و بی حجابی اهتمام خاصی داشته باشند.
***
به وبلاگ هیئت متوسلین به عمر بن سعد هم سر بزنید ای بچه هیئتی ها!
***
در کتاب امالی شیخ صدوق آمده است «رسول خدا از علی(ع) پرسیدند که آیا می دانی شب قدر چه شبی است؛ سپس خود حضرت جواب دادند و فرمودند: شبی است که همه مقدرات عالم تا قیامت در آن تقدیر شده و از جمله این مقدرات ولایت شما و فرزندان شما است».لیلة القدر یعنی فاطمه ای که مخصوص خدا است و این بدین معنا است که فاطمه سرتاسر مملوء از نور الهی بود و خداوند نیز او را از عظمت خویش خلق کرده است؛ لذا هر که حضرت زهرا(س) را بشناسد به درک شب قدر نائل شده است. وجود مقدس حضرت زهرا(س) شب قدری است که خدا به پیغمب عطا نموده است.
***
مداحی بسیار زیبا از حاج منصور در خصوص فاطمیه را از اینجـــا دریافت کند.
فاطمیه به روایت تصویر:
مراسم عزاداری حضرت زهرا در مدرسه علمیه نواب(قبل از مراسم)

استفاده از ماشین های یگان ویژه برای حمل بلندگوهای مراسم اجتماع فاطمیون

مراسم تشییع دوتن از شهدا در میدا شهدای مشهد

چند تصویر زیبا و جدیدی که دوستان طراح برای ایام فاطمیه طراحی کرده اند و برای دریافت آن ها می تواند به ترتیب به اینجــا و  اینجــا و  اینجــا و  اینجــا و  اینجــا کلیک کنید. 
***
چندی پیش خدمت آیت الله زنجانی، از مراجع و علمای مشهد مقدس رفتم و چند دقیقه ای از سخنان گوهر بار ایشان را برای زائران شش گوشه ضبط کردم.

برای دریافت آن می توانید اینجــا کلیک کنید.
***
یک سخنرانی تازه که الان دقیقا نزدیک 27 ساعت ازش گذشته از حجت الاسلام دارستانی دارم که بهتون توصیه می کنم حتما آن را از اینجـــــا دانلود و گوش کنید.
پ.ن:
الف)لازم می دانم به اندازه خودم از چند گروه از متولیان و متدینان در خصوص تدارکاتی که برای ایام فاطمیه مهیا کرده بودند تشک کنم؛
نخست از مدیریت فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد تشکر می کنم که بخش عظیمی از سالن اصلی فرودگاه را برای به تصویر کشیدن قبور ائمه از بقیع اختصاص داده بودند.
دوم از هیئت محترم بنی فاطمه که با پرچم های بزرگ شان در شهر شگفتی جدیدی در خصوص پرده های عزاداری ایجاد کردند.
سوم از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی که با برپایی مراسمی بسیار عالی و اجرای نمایش های آیینی کاری بسیار عالی و نمونه ـ حداقل در شرق کشور ـ را انجام دادند.
چهارم از برداران محترم نیروی انتظامی که با ماشین های یگان ویژه برای کمک به برپایی مراسم های عزاداری وارد شدند و بلندگوها رو روی ماشیناشون نصب کردند؛ البته اگر اجباری بوده که تشکرم رو پس می گیرم ولی بازم خوبه که جلوه مردمی بودنشون رو حفظ می کنند.
ب) عکس های بخش فاطمیه «به روایت تصویر» رو خودم گرفتم.
ج) باید بگم که جور نا مشخص بودن خط سیاسی هیئت های مشهدی رو من باید به گردن بکشم و اگر می بینید که به مسائل سیاسی خیلی ورود پیدا می کنم بدین جهت است؛ هرچند نصف هیئت های مشهد اونطرفی هستند ولی خوب...
پدیده جدید هیئت های مشهد اینه که به سوی تبلیغ و حمایت از کاندیده ها رفتند؛ به عنوان مثال خانم عفت شریعتی که در دور دوم خودش را کاندید کرده رو دعوت کردن که بیاد توی هیئت مردانه بین این همه مرد سخنرانی کند/میخوام بگم اگر هم سیاسی میشن از این ور بوم می افتند/ مشهده دیگه(یعنی مشهد مهد اخباری گری و حجتیه و ضد انقلاب و افرادیه که از نظر سیاسی خط و ربطشون رو مشخص نمی کنند؛ طفلی امام رضا ...). 
د) برای دیدن تصاویر در سایز اصلی روی آن ها کلیک کنید.
ه)می دونم دیر اقدام کردم برای گذاشتن یادداشت در خصوص فاطمیه ولی خوب دیگه هم مشکلات زیاد بود و هم این که نمیخواستم کاری قدیمی انجام داده باشم و بیشتر مطالبم به روز و جدیده.(راستی همین یادداشتی که الان خوندید نزدیک به 2 ساعت به صورت پشت سرهم و نزدیک به 10 ساعت  پراکنده، وقتمو گرفته).
و) پدیده تازه ای که در فاطمیه شیوع پیدا کرده بود این بود که در پرده هایی که به عنوان اعلام مراسم در سطح شهر زده شده بود برای سخنران به جای حجت الاسلام از لقب استاد استفاده کرده بودند و این یک خطر است، از این جهت که آرام آرام در جلسات می خواهند کاری را انجام بدهند که روحانیت کمتر به جلسه حضور پیدا کنند و این به معنای استفاده از کسانی است که با لباس شخصی منبر می روند لذا تشخیص این که اول این سخران استاد است یا نه دشوار و  روحانیت هم کنار گذاشته می شوند.
ز)گاهی اوقات دیده شده دوستان هیئتی در پایان جلسه هنگام سلام به امام زمان(عج) دست را روی سر گذاشته و از کمر به اندازه رکوع(کمتر یا بیشتر) خم می شوند و این از نظر شرعی اشکال داره؛ فراتر از این به شما بگم که حتی همین دست روی سر گذاشتن هم در روایات نیامده است.


شش گوشه ::: چهارشنبه 91/2/6::: ساعت 9:2 عصر